Monday, October 27, 2008

נתניהו שוקל לגייס את יועצי ברק ואולמרט, אלדד יניב וטל זילברשטיין

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, שוקל לגייס כיועצים במסע הבחירות שלו, את יועציו לשעבר של אהוד ברק, טל זילברשטיין ועו"ד אלדד יניב. זילברשטיין עובד בשנים האחרונות גם עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ונחשב לאחד ממקורביו ואנשי סודו. נתניהו נפגש עם השניים, ככל הנראה בנפרד, כמה פעמים בתקופה האחרונה, ובימים אלה הוא בוחן אפשרות לפנות אליהם בהצעה רשמית.

עו"ד יניב וזילברשטיין הריצו את ברק לראשות הממשלה במערכת הבחירות ב-99', מול ראש הממשלה דאז נתניהו. ברק הביס את נתניהו, ונבחר לראשות הממשלה. בסביבתו הקרובה של נתניהו ראו בשניים הללו, "אחראים מרכזיים" לתבוסתו של נתניהו בבחירות אלו. במהלך תקופת כהונתו של ברק החמיצו היחסים בינו לבין יניב וזילברשטיין ובהמשך הפכו לקרע.

יניב חידש את הקשר עם ברק ערב התמודדותו של האחרון בפריימריז לראשות העבודה ב-2007. הוא שימש כיועצו האסטרטגי בפריימריז מול עמי אילון ועמיר פרץ, שהסתיימו בניצחונו של ברק. יניב המשיך לעבוד עם ברק גם במשרד הביטחון, אך השניים הסתכסכו וברק פיטר את יניב לפני למעלה משנה.

זילברשטיין החל לעבוד עם אולמרט, בתקופתו כשר התמ"ת וממלא מקום ראש הממשלה, בממשלתו של אריאל שרון. הוא המשיך לעבוד איתו גם כשאולמרט נכנס ללשכת ראש הממשלה והוא משמש עד היום כיועץ קרוב שלו.

יניב סירב להגיב על הדברים. זילברשטיין אמר ל"הארץ" כי הסיכוי שהוא יעבוד עם נתניהו קלוש למדי, לא בגלל פסילה אישית מצידו, אלא בגלל שהוא עובד רוב הזמן בחו"ל, בקמפיינים שונים של מועמדים ממדינות שונות.

בלשכת נתניהו לא הכחישו כי נתניהו בוחן את האפשרות להעסיק את יניב ואת זילברשטיין - או אחד מהם. "נתניהו טרם התפנה לעסוק בנושא", נמסר אמש מלשכת יו"ר הליכוד, "בתקופה הקרובה יבחן מר נתניהו אפשרויות שונות. בשלב זה, לא מונה אף אדם".